vineri, 16 septembrie 2011

timid din fire (mandru)

http://omarian14.blog.com/2011/09/17/timid/

Despre asta am meditat ( pe scurt) azi.
Meditatia mea lasa desigur loc de interpretari,…ca de ex….
 d.p.d.v. psihologic din timiditate ia nastere ingamfarea ( in sine) printr-un mecanism de apararea a eului / omul in sinea lui isi zice ca…) // in timp ce
 d.p.d.v. biblic (“Geneza”) ingamfarea / sentimentul de superioritate , mascat uneori printr-o modestie de fatada sta la baza timiditatii.
  Mie mi se pare ca in cele mai multe cazuri,singura”fiinta terestra” care-l poate face pe un barbat care se crede in sinea lui “barbat” sa se smereasca este “o femeie” / si invers.
 Asta este desigur valabil pentru cazurile in care cel afectat ( ranit) alege sa se smereasca in loc de a se inchide in sine manifestandu-si orgoliul printr-o ingamfare si mai mare ( se simte ofensat fiindca in sinea lui este (?) superior si  “i se cuvine” / respect,fidelitate,sinceritate,etc.). Si asta (orgoliul ranit) poate duce uneori catre fugi ( refulari nesanatoase).

Doar pentru azi : imi dau seama ca-mi pot da seama.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu