luni, 12 septembrie 2011

rezumat

Toti oamenii stiu despre lucrurile de care vorbesc eu, aici si unii chiar isi dau seama ca stiu si le si aplica in felul lor propriu in diverse situatii de viata. Uneori imi amintesc si eu. Asta fiindca mi-am dat seama ca "la urma urmelor" voi fi pus in situatia de a-mi aminti tot si de toate.

Am facut o meditatie asupara mintii mele personale ( in niste situatii concrete de viata) din care o parte ( cea inregistrata) intentionez sa o mai transmit cuiva,dar am afist-o si la vedere (Who cares? / e vorba de niste chestiuni personale / posibil “nocive”).
Iata cateva lucruri care se ascund in spatele cortinei unei astfel meditatii ref. la “observarea mintii” proprii cu gandurile ei. Observandu-mi mintea devin constient de atitudinile mele mentale ( cu implicatiile lor psihce / ascunse sau manifestabile prin comportamente).
“Mintea mea” este “a mea” prin faptul ca eu sunt acela care ii dau sens dand seminficatii unor lucruri din “Cutia Pandorei” (memoria Universului) in care sunt toate lucrurile ( “de toate pentru toti” / nu cred ca “meditatia transcendentala” sa ofere “mai mult de atat” ( un amalgam de lucruri la dieferite nivele ale constientei / lucruri ale caror sensuri le da fiecare (apoi) “pe trezie” , dar s-ar putea sa fie suficient si-atat fiind vorba de “trezire” proprie).
 Imi pot da seama mai bine de acest lucru (utilitatea practica a observarii mintii proprii) atunci cand dupa ce “constat” / “analizez” mai si “transmit”. Numai prin faptul ca “stiu dinainte” ca “voi transmite” ( ca sa mai stie cineva / cum am simtit si cum am gandit atunci cand…) devin mai responsabil de gandurile mele. (nu-mi mai ascund gandurile mele de mine insumi).
 Gandurile sunt in legatura cu “starile afective” ( ale Spiritului) / popular : “dispozitiile sufletesti”. Nu tot ce da satisfactie ( multumire / placere / impacare de moment ) este folositor omului in cauza privit din perspectiva de derulare a lucrurilor. Se formeaza “poteci neuronale” care “se batatoresc” “caile Domnului”) si uneori devine necesara “schimbarea macazului” care presupune un effort propriu (cel putin initial) mare  : neplacut fiintei constiente.
 “Auto-cunoasterea” sau / si “centrarea pe sine” devin eficiente atunci cand sunt fundamentate pe “credinta” si pot conduce ( da) si “dezvoltare personala” ( schimarea felului ( personal) de “a fi” ( in anumite situatii concrete de viata) prin schimbarea felului de a privi lucrurile ( modului de gandire) si implicit ( dar nu neaparat) modificarea unor comportamente). De fapt se modifica “reactivitatea psihica” prin modificari “substantiale” la nivelul scoartei cerebrale (neurotransmitatori) sau / si hormonale.
 Cel mai probabil ca schimbarile psihice se reflecta si in modificari somatice ( pv. functionarea sistemelor fiziologice ale organismului prin auto-reglare…de unde si terapiile de vindecare : prin sugestie,etc.).
 Atunci cand “omul in cauza” constata ( se edifica) ca unele din comportamentele sale au / in perspectiva de derulare a lucrurilor efecte auto-destructive ar putea avea o buna motivatie pentru a si le schimba. Din ce-am zis se poate deduce ca schimbarea vine din interior si se manifesta in ( spre) exterior dar se poate incerca si calea inversa / recomandata de psihologi ca punct de initiere: “schimbat-ti comportamentele” / si vei fi nevoit sa-ti schimbi si atitudinea ( mentala: felul de a privi lucrurile) si vei vedea ca-ti va fi mai bine. Din ce-am zis in ultimele meditatii : parerile personale asupra lucrurilor din viata isi pun amprenta asupra felului de a gandi si de a face sau a nu face anumite lucruri,cu alte cuvinte viitorul persoanei reiese din parerile sale personale din prezent ( constientizabile si “lucrabile”).
 Initierea schimbarii de atitudine nu este posibila fara credinta intr-o putere Superioara (  ceva / Cineva mai mare si “mai destept” / dar si “mai drept” decat propria mea persoana : TATA ( Tatal nostru din cerurile constiintei din care ne vine fiecaruia constienta de sine).
Domnul este milostiv. Asta am constatat pe ( /in) pielea mea.
Doar pentru azi : Am de ales dintre sugestiile care-mi vin si de care imi dau seama.
 Sa speram ca va fi bine,mk

http://omarian14.blog.com/2011/09/13/anyway/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu